Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsflöde

Logga in till din kurswebb

Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.

I Nyhetsflödet hittar du uppdateringar på sidor, schema och inlägg från lärare (när de även behöver nå tidigare registrerade studenter).

Juni 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 7 juni 2017
 
April 2017
En person gillar inlägget
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 27 april 2017
 
Mars 2017
under Allmänt

Lärare Johan Boye skapade sidan 26 augusti 2014

Lärare kommenterade 19 september 2014

Något problem med kurswebben har hindrat mig att lägga upp en länk till dagens bilder på sidan för föreläsningar. Men de kan laddas ned härifrån:

https://www.csc.kth.se/~jboye/teaching/logik/F4.pdf

Mvh Johan.

Lärare kommenterade 19 september 2014

Nu finns det utlovade länken på sidan för föreläsningar. Ursäkta strulet!

Mvh Johan,

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 28 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
En användare har tagit bort sin kommentar
En användare har tagit bort sin kommentar
Lärare kommenterade 21 september 2016

Vad jag kan se stämmer de överens

kommenterade 2 januari 2017

Finns det någonstans, i boken t.ex. som man kan läsa om det som gicks igenom under föreläsning 12?

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 18 mars 2017

I bevisexemplet för ∀x-eliminering på föreläsning 5, ska inte rad 2 då innehålla [f(s)/x] istället för [x/f(s)]?

kommenterade 30 mars 2017

Hej,

i föreläsning nr 4 (sida 5) under Exempel, så vore det bra om någon kunde förklara när man ska använda 

pil -->?

tecknet /\ ?

eller \/ ?

"Alla människor har en mamma" detta blir en pil enligt exemplet. Är det ordet "har" som gör det eller?

Och vilka ord är det som orsaker de två andra tecknen " /\ " och " \/ " ?

Ett exempel på varje tecken och kort förklara hur man ska resonera vore tacksamt.

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 31 mars 2017

@Felix: Sweet! Tack så mycket! Uppskattar ditt svar :)

 
Februari 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 3 februari 2017
kommenterade 4 februari 2017

Jag har inte heller fått något resultat inrapporterat.

kommenterade 6 februari 2017

Inga resultat här heller.

 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 2 februari 2017
En användare har tagit bort sin kommentar
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 1 februari 2017
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 27 januari 2017
kommenterade 1 februari 2017

Finns det andra tillfälle att redovisa labbarna den här terminen?

 
Januari 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 11 januari 2017
 
December 2016
under Allmänt

Lärare Johan Boye skapade sidan 26 augusti 2014

kommenterade 11 september 2014

Befinner sig övningsgrupperna såsom: grupp 1 - övningsal 1 i listan, 2rupp 2 - övningsal 2 i listan, osv?

Lärare kommenterade 11 september 2014

Ja, exakt så!

Mvh Johan.

kommenterade 12 september 2014

Hur tar man reda på vilken övningsgrupp man tillhör?

Lärare kommenterade 12 september 2014

Jag har nu lagt till informationen om vilken övningsgrupp man tillhör till kurshemsidan (under rubriken Övningar). Tack för påpekandet!

Mvh Johan.

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 28 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
kommenterade 1 oktober 2015

Skulle vara trevligt med datum utsatta för övningarna.

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 29 september 2016

Ja, datum tack.

En användare har tagit bort sin kommentar
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 1 december 2016