Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

KTH OneDrive

KTH OneDrive är en molnlagringstjänst för synkronisering och delning av filer med personer på och utanför KTH. Tjänsten är tillgänglig för alla anställda, studenter och användare av KTH Windows, KTH Mac och KTH Ubuntu). På den här sidan finner du mer information om KTH OneDrive.

Att använda KTH OneDrive

Tjänsten är tillgänglig för alla anställda, studenter och användare av den centrala klientplattformen (KTH Windows, KTH Mac och KTH Ubuntu).

Du kommer åt dina filer från olika enheter genom din webbläsare eller en applikation.

För att komma åt KTH OneDrive tjänsten via din webbläsare så använder du länken som finns under "Tjänster" i personliga menyn .

Mer information om tjänsten och hur du använder den hittar under följande rubriker, dessutom finns det på Microsoft hemsida en del videoutbildningsmaterial för att snabbt lära sig mer om OneDrive Videoutbildning för OneDrive (support.microsoft.com) .

Logga in på KTH OneDrive

För att komma åt dina filer och för att kunna synkronisera dina filer mot din dator behöver du logga in i OneDrive. Du kan logga in antingen i en webbläsare eller på din dator.

Logga in på KTH OneDrive

Hantera filer och mappar i KTH OneDrive

I OneDrive kan ladda upp eller hämta ner filer och mappar. Du kan också skapa mappar direkt i OneDrive.

Hantera filer och mappar i KTH OneDrive

Dela filer och mappar i KTH OneDrive

När du har dina filer i molnet via KTH OneDrive så kan du dela dem med andra, styra vem som kan visa eller redigera dem och arbeta tillsammans med andra användare i samma fil.

Dela filer och mappar i KTH OneDrive

Frågor och svar om KTH OneDrive

Här hittar du svar på vanliga frågor om KTH OneDrive indelade i olika ämnesområden.
Till exempel finner du svar på vilka systemkrav som krävs, eller hur man ändrar språk.

FAQ för KTH OneDrive