Till innehåll på sidan

KTH OneDrive

KTH OneDrive är en molnlagringstjänst för synkronisering och delning av filer med personer på och utanför KTH. Tjänsten är tillgänglig för alla anställda/studenter och användare av den centrala klientplattformen (KTH Windows, KTH Mac och KTH Ubuntu).

Använda KTH OneDrive

Tjänsten är tillgänglig för alla anställda och studenter och användare av den centrala klientplattformen (KTH Windows, KTH Mac och KTH Ubuntu).

Man kan komma åt sina filer från olika enheter genom sin webbläsare eller en synkroniseringsklient.

För att komma åt KTH OneDrive-tjänsten använd länken som finns i personliga menyn .

Mer information om tjänsten och hur du använder den hittar du på följande sidor.

Systemkrav för OneDrive

För att kunna köra Onedrive datorprogram, behöver din dator uppfylla systemkraven.

Systemkrav för OneDrive

Logga in på KTH OneDrive

Logga in på OneDrive

Hantera KTH OneDrive

I OneDrive kan du skapa mappar, ladda upp eller ladda ner filer och mappar.

Skapa en mapp i KTH-OneDrive

Ladda upp och spara filer och mappar

Ladda ned filer och mappar från OneDrive

Hantera filer och mappar på OneDrive

Dela filer och mappar

När du har dina filer i molnet kan du dela dem med andra, styra vem som kan visa eller redigera dem och arbeta samtidigt med andra i filerna.

Dela filer och mappar

Dela filer/mappar med externa

Synkronisera delade mappar

Utbildningsmaterial för OneDrive

Utbildning för OneDrive

Bra att veta

Felsökning

Återställa filer i OneDrive

Frågor och svar om KTH OneDrive

KTH OneDrive FAQ

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-07-27