The Baltic University Programme: BUP Student Conference 2023

Publicerad 2023-03-20

I maj kan du delta i denna internationella studentkonferens på temat "Hållbar produktion och konsumtion: Ett cirkulärt ekonomiperspektiv". Konferensen kommer att hållas i Kaunas, Litauen 9-12 maj och är gratis för KTH-studenter. Ansök senast 2 april 2023.

Ansökan

Ansökan är öppen till och med 2 april. Mer information om studentkonferensen finns på The Baltic University Programmes webbplats, balticuniv.uu.se .

Läs mer och ansök

KTH är en del i The Baltic University Program (BUP), som är ett av de största universitetssamarbetena i världen. I samarbetet finns ett 90-tal deltagande universitet i Östersjöregionen, som samarbetar för utbildning och forskning inom hållbar utveckling och demokrati.

The Baltic University Programme’s samordningssekretariat vid Uppsala universitet och Kaunas University of Technology presenterar stolt BUP Student Conference 2023. I år är fokus på temat Hållbar produktion och konsumtion: Ett cirkulärt ekonomiperspektiv.

Konferensen är gratis för studenter vid KTH och studenter på kandidat- och masternivå kan delta. Totalt kommer 80 studenter från BUP-deltagande universitet att väljas ut att delta.

Konferensens första hela dag hålls tillsammans med International Young Researchers Conference som arrangeras av Kaunas University of Technology. Det innebär att studentkonferensen kommer att ha fokus på utveckling av unga forskares kompetens i samband med hållbar industriell utveckling, hållbar produktion och hållbar konsumtion.