Den skotska idyllen

Två månader in i mitt utbyte vill jag slå ett slag för att Skottland verkligen lever upp till de förväntningarna som finns hos många. Det är precis lika vackert som man föreställer sig, folk är otroligt trevliga och pub-livet är så roligt! Under besöket till Edinburgh var vi på några pubar där de spelade live-musik. En fin liten pub med ljusslingor i fönstrena och när vi kom in var stämningen på topp, två killar satt i mitten av puben och spelade gitarr och fiol/dragspel och sjöng. Så idylliskt!

Det går inte att fånga stämningen på bild men jag hoppas denna video gör det lite rättvisa!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!