Hemma igen, och tack för mig!

Nu är jag hemma i Sverige igen efter exakt 130 dagar på utbyte i Norge. Lite galet egentligen… Det är så himla mycket som har hänt för mig när jag varit utomlands, men så fort man kommer hem igen är allt som vanligt igen.

Lite sammanfattande: vad kommer jag sakna och vad kommer jag inte sakna i Norge och Trondheim?

Det jag kommer sakna mest med Norge och mitt utbyte är det aktiva studentlivet där det alltid fanns mycket roligt att göra; den vackra miljön i Norge med alla fjordar och berg; den fina staden Trondheim; sist men inte minst kommer jag sakna alla fina vänner jag träffat.

Det som jag kanske inte kommer sakna är nog framförallt att det är så jäkla dyrt att leva! Jag underskattade nog lite hur mycket allt kostar i Norge, och jag skulle rekommendera alla som ska till Norge att se över sin ekonomi noga!

Med detta så vill jag tacka för mig och jag hoppas att mitt bloggande från Trondheim varit lite lärorikt för er som ska hit på utbyte i framtiden. Att åka till Norge för utbyte är något av det mest spännande jag gjort och jag är så glad att jag gjorde det. Det finaste minnet jag har från mitt utbyte var att åka till Lofoten och jag rekommenderar verkligen alla att ta sig dit.

God jul!!

Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!