Skidåkning för ovan skidåkare

Hejsan svejsan bloggen!

Igår var jag och åkte längdskidor! Jag är nog så långt ifrån van skidåkare man kan vara som svensk. Vi har aldrig varit friluftsmänniskor i familjen, och enda gången jag åkt skidor var med grundskolan för snart tio år sedan. Så när min kompisgrupp gjorde det kollektiva beslutet att vi skulle åka längdskidor i ett närliggande spår var jag väldigt skeptisk… hur skulle det här gå??

Men det var faktiskt jätteroligt! Vi var framme vid spåret runt nio på morgonen, och kunde verkligen njuta av den fina soluppgången. Till en början var det ganska kallt, det har varit ganska stabila -15 grader här senaste tiden. När vi väl kom igång med åkandet så fick man upp värmen lite och det var riktigt skönt! Förutom kylan hade vi väldigt fint väder 🙂

Skidor, pjäxor och stavar lånade vi gratis från Bumerang, som man får tillgång till om man är medlem i NTNUi som jag skrivit lite om tidigare. Helt klart värt det!

Jag skulle definitivt rekommendera att åka skidor om man är i Trondheim, oavsett om man är van skidåkare eller nybörjare som jag. Det blev en riktigt härlig stund i naturen. Efteråt var jag dock helt slut, så det blev inte mycket tid till plugg hehe…

Se upp i backen. Jag är i spåret.
Så här kul kan man ha det om man åker på utbyte i Trondheim!

Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!