Svensk mat och Aberdeen’s music hall

I torsdags bestämde vi oss för att göra svensk mat och gjorde egna köttbullar med potatismos och brunsås. Himmelriket! Tyvärr fick vi inte tag på någon lingonsylt (verkar ENBART finnas på IKEA..)

Igår var jag med mina 4 roomies och såg ett orkesterframträdande där en klasskompis medverkade. Det var i Aberdeens music hall, väldigt vackert! Konserten var tvådelad, först spelade de klassisk musik som är lite ”tyngre” och andra halvan bestod av nya, lättare låtar som de flesta känner till. Bland annat Bon Jovi, Eye of the Tiger och Michael Jackson – låtar!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!