Vykort från Vendig!

Skolan har fortfarande inte börjat än så jag ängar mina dagar åt att utforska närliggande städer. Än så länge har min favorit varit Venedig, Bologna och Garda. Innan jag åkte till Venedig hade jag inga förväntningar, jag tänkte att det skulle vara lite vatten och några hus…men det var över alla förväntningar. Det var come una favola — som en saga!

Jag rekommenderar verkligen att promenera runt, se det stora torget, och Markuskyrkan. Jag hörde från en italienare att den bästa tiden att besöka Venedig är i februari under karnevalen. Då klär folk upp sig med gammeldags kläder och masker.

Man får vara lite försiktig när man går i venedig, det är som en labyrint och har många återvändsgränder. Så om man vill ta tåget tillbaka någon särskild tid så får man återvända i god tid.

Ci vediamo!

Medicinsk bioteknik 5:e året, Università di Padova i norra Italien.