Hur går skolan egentligen?

Tja tja bloggen!

Medans KTH-studenterna hemma i Stockholm precis haft sin tentaperiod, har vi här i Trondheim fortsatt som vanligt. På NTNU är terminen inte uppdelad i två perioder så som den är på KTH, vilket innebär att jag inte har haft någon tenta ännu! Den första tentan är dock redan 29 november och datumet närmar sig raskt… tentaplugget får nog börja snart.

Under tentaperioden kommer jag ha 3 tentor att skriva. Det är mycket, men jag har haft värre perioder i Stockholm så jag tror att det ska gå fint. Den fjärde kursen jag läser är endast en projektkurs så den har ingen tenta, däremot tar den kursen ungefär all min skoltid. Vem kunde tänka sig att det skulle vara avancerat att designa elektriska maskiner?

POV: du analyserar magnetiskt flöde i en induktionsmaskin och dricker en välbehövlig energidryck.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!