Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

VT 2025-60024 ( Startdatum 2025-01-14, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Inga stora förändringar planeras eftersom kursen övervägande upplevs fungera bra. Både studenter och lärare uppskattar kursens upplägg med labbar och föreläsningar. Vissa justeringar i form av variation på labbar och litteratur förekommer alltid för att följa samhällsutvecklingen, teknikutvecklingen och för att skapa variation.
Kursansvarig
Tina Karrbom Gustavsson
Examinator
Malena Havenvid
Studenter
151
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
CSAMH
Resultat på kurs
Totalt antal
91
A
7
B
13
C
24
D
24
E
23
FX
0
F
0

2024

VT 2024-61174 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Tina Karrbom Gustavsson
Examinator
Tina Karrbom Gustavsson
Studenter
150
Obligatorisk inom program
CSAMH
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Salstentamen. Uppdaterat litteraturen, labbarna och poddarna. Inga stora ändringar i övrigt.
Examinationsgrad
78.7%

2023

VT 2023-61269 ( Startdatum 2023-01-17, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Tina Karrbom Gustavsson
Examinator
Tina Karrbom Gustavsson
Studenter
151
Obligatorisk inom program
CSAMH
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Uppdaterat litteratur, labbar och poddar.
Examinationsgrad
88.7%