Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

SWESOC 2025-60428 ( Start date 14 Jan 2025, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

The course activities included some elements of peer-feedback. For next semester, the course team can consider to introduce activities in start of course to enquire about course expectations and also plan more activities of peer-feedback and reflection about what the students have learned during the course.
Kursansvarig
Katarina Larsen
Examinator
Per Högselius, Nina Cyrén Wormbs
Studenter
60
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Resultat på kurs
Totalt antal
53
A
6
B
10
C
3
D
34
E
0
FX
0
F
0

Doktorand 2025-60903 ( Start date 14 Jan 2025, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Katarina Larsen
Examinator
Per Högselius, Nina Cyrén Wormbs
Studenter
1
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Resultat på kurs
Totalt antal
1
A
1
B
0
C
0
D
0
E
0
FX
0
F
0

2024

SWESOC ( Start date 16 Jan 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Katarina Larsen
Examinator
Per Högselius
Studenter
58
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Continued development with updating of course literature to reflect contemporary development and feedback received. Since the hosting division has a strong capacity for teaching, the revised structure with course module responsible teachers (implemented HT23) works well to manage key themes in the course. The format of smaller seminar groups (about 20 students) allows for discussion provides a chance for peer-feedback between students. Increasing the level of peer-feedback between students is a priority for upcoming course offerings.
Examinationsgrad
89.7%

2023

Autumn 2023-50762 ( Start date 28 Aug 2023, English ) , Autumn 2023-51448 ( Start date 28 Aug 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Katarina Larsen
Examinator
Per Högselius
Studenter
77
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtInget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This semester HT23, the course was reorganized to further strengthen course module themes and active involvement of teachers doing research in relevant themes. This enables further in-depth for each course module, and preparation of seminar activities to strengthen students’ understanding of the required readings for respective themes in the course.
Examinationsgrad
85.7%

SWESOC ( Start date 17 Jan 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Timos Karpouzoglou
Examinator
Per Högselius
Studenter
54
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagd
Examinationsgrad
81.5%

2022

SWESOC ( Start date 18 Jan 2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Katarina Larsen
Examinator
Per Högselius
Studenter
67
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This semester, the design was drawing on experiences and materials developed during the pandemic when course was transformed to an online-format. A challenge, in further development of the course is to keep the components and pedagogical tools (Nearpod etc.) and other approaches (digital quiz-walk for on-site learning etc.) while recognizing that many students that take this course are international exchange students that appreciate the opportunity to meet on-site and discuss.
Examinationsgrad
85.1%