Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Autumn 2024-10057 ( Start date 26 Aug 2024, English ) , Autumn 2024-51004 ( Start date 26 Aug 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Catherine TraskExaminator
Catherine TraskStudenter
6Kursplan
Kursplan CH2006 ( HT 2024 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtInget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys CH2006: 2025-02-01Förändringar som har införts till den här kursomgången
This was the second offering of the course, and included only minor adjustments from the first offering. Most of the changes related to having a very small class and needing to adapt the peer-review activities by using (with permission) student reports from the previous year.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
83%*
2023
Autumn 2023-10160 ( Start date 28 Aug 2023, English ) , Autumn 2023-51686 ( Start date 28 Aug 2023, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Catherine TraskExaminator
Catherine TraskStudenter
16Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtInget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys CH2006: 2024-02-15Förändringar som har införts till den här kursomgången
Overall the feedback from surveys and in-class learning reflections was positive, with some specific opportunities to improve. Specifically, more cases and practical scenarios as well as hands-on time making measurements with the equipment could be incorporated. We have identified a technical fix for the Canvas quiz difficulties described by students. There is a wish for making the time for the 2 exam parts combined so students can be flexible about where to spend their time.Examinationsgrad
87.5%