Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2022

mladv22 ( Start date 31 Oct 2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Jens Lagergren
Examinator
Jens Lagergren
Studenter
126
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TMAIM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Reduced work-load.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
85.9%*

2021

mladv21 ( Start date 01/11/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Jens Lagergren
Examinator
Jens Lagergren, Pawel Herman
Studenter
146
Obligatorisk inom program
TMAIM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
The workload varies during the course. This will be countered by restructuring the assignments and also providing both assignments and projects at an earlier stage of the course. The students desire to have a larger degree of collaborative moments. We will attempt to identify more implementation oriented parts of the examination that can be given as collaborative tasks. In some videos the text have been smaller than what is desirable. These videos have been remade and lecture hall teaching will be used to introduce the material as well as follow up on the students understanding of it. The examination has been based on the thresholding method recommended in some of the pedagogical courses at KTH, i.e., only those students with a grade above a certain threshold can proceed to the harder parts of the examination. This has led to frustration and stress among the students. We will simply abandon this system and allow all student to attempt all parts of the examination. Many students start because of the hype of machine learning but do not finish the course and these may be diluting our Learning Experience Questionnaire. We will try to separate the two groups.
Examinationsgrad
77.4%