Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2023

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2022

Autumn 2022-1 ( Start date 29/08/2022, English )

Kursplan EN2720 ( HT 2021 - VT 2023 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2022-11-25
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Pontus Johnson

Pontus Johnson

280

INL2 (0.5) P, F

PROA (7.0) A, B, C, D, E, FX, F

87.1 %

Sen tidigare kursanalys så har vi bearbetat listan med tips på läsning för att städa upp gamla länkar och ge den en struktur. Det gör det enklare för studenterna att hitta rätt läsmaterial per ämne. Vi har även ändrar sättet som vi gör den tekniska demonstrationen på för att kunna träffa så många studenter som möjligt. Den tekniska infrastukturen har vidareutvecklats.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2022-11-25

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2020

Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )

Kursplan EN2720 ( VT 2019 - VT 2021 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2021-01-19
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Pontus Johnson

Pontus Johnson

204

INL1 (0.5) A, B, C, D, E, FX, F

PROA (7.0) A, B, C, D, E, FX, F

82.4 %

Sedan tidigare kursanalys har det införts ett nytt sätt för studenterna att diskutera kursen och ställa frågor. Det sker nu via ett forum på StackOverflow där totalt 295 studenter skapade konton för att ställa eller svara på frågor. Det har även införts ett logganalysverktyg för att bättre förstå hur studenterna agerar i cybermiljön. Verktyget rapporterar även om beteenden som kan tyda på fusk. Vidare har det förtydligats på Canvas hur kursens lärarändamål är kopplade till de olika delmomenten.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2021-01-19

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.