Kursens utveckling
EQ2300 Digital signalbehandling 7,5 hp
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Autumn 2024-50479 ( Start date 28 Oct 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Possible changes that are feasible include
- Updated project instructions (including Python support)
- Updates and revised concept questions for the in-class concept questions
- New tasks and questions added to the
A change that requires more effort (and possibly also funding) is
- A revised set of tutorial problems (the existing ones are ok but getting a bit old)
- A revision of the lab hardware (the Arduino and the shield). It is still functional and good, but breaking down over time.
Kursansvarig
Joakim JaldénExaminator
Joakim JaldénStudenter
26Kursplan
Kursplan EQ2300 ( VT 2019 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdResultat på kurs
Totalt antal
21
A
2
B
8
C
6
D
3
E
2
FX
0
F
0
2023
Kursanalys ej publicerad
2022
Kursanalys ej publicerad
2021
Doktorand ( Start date 01/11/2021, English ) , Autumn 2021-1 ( Start date 01/11/2021, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Joakim JaldénExaminator
Joakim JaldénStudenter
29Kursplan
Kursplan EQ2300 ( VT 2019 - )Obligatorisk inom program
TINNMKursanalys
Kursanalys EQ2300: 2022-09-20Förändringar som har införts till den här kursomgången
There were no major changes to the course design for the 2021 version of the course.Examinationsgrad
72.4%