Skip to main content
Till KTH:s startsida

On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.

2025

Course analysis not published

2024

HT 2024-51145 ( Startdatum 2024-08-26, Svenska )

Changes planned for the next course offering

Har ändrat i schemaönskemålet från en- och tvåtimmarsföreläsningar till tretimmarsföreläsningar under första veckan. Det för att undvika två fyratimmarsföreläsningar. Ser det idag som ett bättre alternativ både för mig och studenterna att ha tre st tretimmarsföreläsningar istället för en introduktionsföreläsning och två st fyratimmarsföreläsningar. Fick ett studentförslag (på kursnämndsmöte) att införa en introduktionsföreläsning/frågestund på Zoom under starten på P2 inför grupparbetet. Det är egentligen inget som kommit upp tidigare kursomgångar eller som jag själv funderat över, men jag tycker det är en ett bra förslag som kan vara värt att testa på nästa kursomgång.
Coordinator
Mattias Mårtensson
Examiners
Mats Nilsson
Students
50
Course memo
No course memo added
Compulsory within programme
CMEDT
Results on course
Total number
47
A
2
B
2
C
8
D
5
E
30
FX
0
F
0

2023

Course analysis not published

2022

Course analysis not published

2021

HT 2021-1 ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Mattias Mårtensson
Examiners
Mats Nilsson
Students
40
Course memo
No course memo added
Compulsory within programme
CMEDT
Changes introduced for this course offering
I år fortsatte vi med ett pandemiupplägg som föregående år vad det gäller EKG- och spirometrilaborationerna. Det innebar att laborationerna genomfördes i form av förevisningar istället för studentmätningar. Vi tänkte att det kunde vara kontroversiellt med spirometridelen om studenterna inte kunde hålla ordentligt avstånd till varandra. Det var inget som togs upp som negativt av studentnämnden och vid laborationerna påpekade några studenter att de tyckte att de var givande och att det inte gjorde något att de inte fick mäta på sig själva. Vi fortsatte också med pandemiupplägget på seminarierna där de två första var i lektionssal och det tredje tillfället var digitalt. Upplägget är att studenterna ska välja ett av tre möjliga tillfällen. Vi införde det digitala tillfället för att möjliggöra för studenter att följa kursen även om de skulle vara lite krassliga. Till kontrollskrivningarna och tentans del 1 (som består av kvarvarande kontrollskrivningar) som genomförs digitalt införde vi SEB (Safe exam browser) för att minimera risken för fusk. Det funkade bra för både oss och studenterna.
Examination grade
77.5%