Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

HT 2024-51145 ( Startdatum 2024-08-26, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Har ändrat i schemaönskemålet från en- och tvåtimmarsföreläsningar till tretimmarsföreläsningar under första veckan. Det för att undvika två fyratimmarsföreläsningar. Ser det idag som ett bättre alternativ både för mig och studenterna att ha tre st tretimmarsföreläsningar istället för en introduktionsföreläsning och två st fyratimmarsföreläsningar. Fick ett studentförslag (på kursnämndsmöte) att införa en introduktionsföreläsning/frågestund på Zoom under starten på P2 inför grupparbetet. Det är egentligen inget som kommit upp tidigare kursomgångar eller som jag själv funderat över, men jag tycker det är en ett bra förslag som kan vara värt att testa på nästa kursomgång.
Kursansvarig
Mattias Mårtensson
Examinator
Mats Nilsson
Studenter
50
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
CMEDT
Resultat på kurs
Totalt antal
47
A
2
B
2
C
8
D
5
E
30
FX
0
F
0

2023

Kursanalys ej publicerad

2022

Kursanalys ej publicerad

2021

HT 2021-1 ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Mattias Mårtensson
Examinator
Mats Nilsson
Studenter
40
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
CMEDT
Förändringar som har införts till den här kursomgången
I år fortsatte vi med ett pandemiupplägg som föregående år vad det gäller EKG- och spirometrilaborationerna. Det innebar att laborationerna genomfördes i form av förevisningar istället för studentmätningar. Vi tänkte att det kunde vara kontroversiellt med spirometridelen om studenterna inte kunde hålla ordentligt avstånd till varandra. Det var inget som togs upp som negativt av studentnämnden och vid laborationerna påpekade några studenter att de tyckte att de var givande och att det inte gjorde något att de inte fick mäta på sig själva. Vi fortsatte också med pandemiupplägget på seminarierna där de två första var i lektionssal och det tredje tillfället var digitalt. Upplägget är att studenterna ska välja ett av tre möjliga tillfällen. Vi införde det digitala tillfället för att möjliggöra för studenter att följa kursen även om de skulle vara lite krassliga. Till kontrollskrivningarna och tentans del 1 (som består av kvarvarande kontrollskrivningar) som genomförs digitalt införde vi SEB (Safe exam browser) för att minimera risken för fusk. Det funkade bra för både oss och studenterna.
Examinationsgrad
77.5%