Course development
On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.
2025
Course analysis not published
2024
Spring 2024-60495 ( Start date 16 Jan 2024, English )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Anna-Karin HögfeldtExaminers
Anna-Karin HögfeldtStudents
23Course syllabus
Course syllabus LH219V ( Spring 2024 - )Course memo
No course memo addedCompulsory within programme
No information insertedCourse analysis
Course analysis LH219V: 15 Jan 2025Changes introduced for this course offering
The popular role play in supervision workshop unfortunately taken out in order to set more time for final presentations of the participants' project work.Examination grade
95.7%
2023
Course analysis not published
2022
Autumn 2022-51410 ( Start date 26 Sept 2022, English )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Anna-Karin HögfeldtExaminers
Anna-Karin HögfeldtStudents
20Course syllabus
Course syllabus LH219V ( Autumn 2020 - Autumn 2023 )Course memo
Course memo LH219V Autumn 2022-51410Compulsory within programme
No information insertedCourse analysis
Course analysis LH219V: 26 Sept 2023Changes introduced for this course offering
Förändringar sedan förra omgången - Workshop A spelades in för att kunna optimera för lärare främst inom EECS som behöver denna modul för att få vara examinatorer. - Worskhop om JML och HU har tydligare utvecklat innehållet till att vara specifikt relevant för examensarbeten och inte upprepa innehåll som ges i LH231V. - Återgång från pandemi och äntligen arbeta med handledingscase och andra övningar i fysisk form. - Provade på en kursenkät som KTH centralt utvecklade och ville ha testare av. Tyvärr kom vi lite för sent ut med denna och svaren blev inte så många. Planerade förändringar framåt - Ta bort kursdeltagartaket helt - Köra kursen under VT-24 istället för HT-23 för att inte konkurrera med LH225V som behöver ha fler deltagare (den kursen har även fått ett sänkt behörighetskrav till 3hp högskolepedagogik vilket även öppnar dörren för doktorander). - (Nog) återta LEQ som underlag för analysCourse data has been registered manually
Examination grade
90%*
2021
Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Anna-Karin HögfeldtExaminers
Anna-Karin HögfeldtStudents
17*Course syllabus
Course syllabus LH219V ( Autumn 2020 - Autumn 2023 )Course memo
Course memo LH219V Autumn 2021-50372Compulsory within programme
No information insertedCourse analysis
Course analysis LH219V: 21 Feb 2022Changes introduced for this course offering
- Den nya kursträffen/workshoppen E, om hållbar utveckling & JML i exjobbet, har utvecklats efter att den kördes första gången HT-20. Detta mha två nya lektorer inom området, och den ena lektorn kommer även fortsatt att vara med och hålla i den. - Arbetsinsatsen i kursen har successivt behövt höjas något, och detta har främst gjorts med förberedande uppgifter/läsning samt att WS E inte längre är frivillig. - AK Högfeldt har återtagit kursansvaret - Vi återtog fysiska träffar på 3 av 5 workshoppar. - Vi arbetade mycket mer öppet, genom att dela allas rapporter i One Drive, och ha gemensamt diskussionsdokument - Worskhop C, om att handleda för utvecklad academic literacy, bemannats med en ny ledare från KTHB, Magdalena Svanberg. Miritt är också kvar. - Vi beslutade gemensamt bland workshopledarna att sätta en deadline för dem som inte deltar vid workshoppen och som utför en kompletterande uppgift.Course data has been registered manually
Examination grade
82%*