Kursens utveckling
LH219V Handledning och examination av examensarbete på grund och avancerad nivå 3,0 hp
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Spring 2024-60495 ( Start date 16 Jan 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Anna-Karin HögfeldtExaminator
Anna-Karin HögfeldtStudenter
23Kursplan
Kursplan LH219V ( VT 2024 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys LH219V: 2025-01-15Förändringar som har införts till den här kursomgången
The popular role play in supervision workshop unfortunately taken out in order to set more time for final presentations of the participants' project work.Examinationsgrad
2023
Kursanalys ej publicerad
2022
Autumn 2022-51410 ( Start date 26 Sept 2022, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Anna-Karin HögfeldtExaminator
Anna-Karin HögfeldtStudenter
20Kurs-PM
Kurs-PM LH219V HT 2022-51410Obligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys LH219V: 2023-09-26Förändringar som har införts till den här kursomgången
Förändringar sedan förra omgången - Workshop A spelades in för att kunna optimera för lärare främst inom EECS som behöver denna modul för att få vara examinatorer. - Worskhop om JML och HU har tydligare utvecklat innehållet till att vara specifikt relevant för examensarbeten och inte upprepa innehåll som ges i LH231V. - Återgång från pandemi och äntligen arbeta med handledingscase och andra övningar i fysisk form. - Provade på en kursenkät som KTH centralt utvecklade och ville ha testare av. Tyvärr kom vi lite för sent ut med denna och svaren blev inte så många. Planerade förändringar framåt - Ta bort kursdeltagartaket helt - Köra kursen under VT-24 istället för HT-23 för att inte konkurrera med LH225V som behöver ha fler deltagare (den kursen har även fått ett sänkt behörighetskrav till 3hp högskolepedagogik vilket även öppnar dörren för doktorander). - (Nog) återta LEQ som underlag för analysKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
2021
Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Anna-Karin HögfeldtExaminator
Anna-Karin HögfeldtStudenter
17*Kurs-PM
Kurs-PM LH219V HT 2021-50372Obligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys LH219V: 2022-02-21Förändringar som har införts till den här kursomgången
- Den nya kursträffen/workshoppen E, om hållbar utveckling & JML i exjobbet, har utvecklats efter att den kördes första gången HT-20. Detta mha två nya lektorer inom området, och den ena lektorn kommer även fortsatt att vara med och hålla i den. - Arbetsinsatsen i kursen har successivt behövt höjas något, och detta har främst gjorts med förberedande uppgifter/läsning samt att WS E inte längre är frivillig. - AK Högfeldt har återtagit kursansvaret - Vi återtog fysiska träffar på 3 av 5 workshoppar. - Vi arbetade mycket mer öppet, genom att dela allas rapporter i One Drive, och ha gemensamt diskussionsdokument - Worskhop C, om att handleda för utvecklad academic literacy, bemannats med en ny ledare från KTHB, Magdalena Svanberg. Miritt är också kvar. - Vi beslutade gemensamt bland workshopledarna att sätta en deadline för dem som inte deltar vid workshoppen och som utför en kompletterande uppgift.Kursdata har registrerats manuellt