Course development
ME1315 Industrial Marketing for I 6.0 credits
On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.
2025
VT 2025-61083 ( Startdatum 2025-01-14, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Anna NyquistExaminers
Anna NyquistStudents
199Course syllabus
Course syllabus ME1315 ( Spring 2024 - )Course memo
Course memo ME1315 Spring 2025-61083Compulsory within programme
CINEKResults on course
Total number
182
A
48
B
122
C
12
D
0
E
0
FX
0
F
0
2024
VT 2024-60424 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Anna NyquistExaminers
Mana FarshidStudents
176Course syllabus
Course syllabus ME1315 ( Spring 2024 - )Course memo
Course memo ME1315 Spring 2024-60424Compulsory within programme
CINEKCourse analysis
Course analysis ME1315: 8 May 2024Changes introduced for this course offering
Den pedagogiska utvecklingen från 2023 till 2024 gällde framförallt Lärandemål 2 och Lärandemål 4 och enligt följande: - Projektarbetet inkluderade ett marknadssimuleringsspel där studenterna i grupper fick starta ett företag till vilket de fick skapa en marknadsplan. Skillnaden mot tidigare år är att studenterna nu inte enbart fick studera ett existerande företag från utsidan, utan fick se marknadsmekanismerna från insidan. Detta motsvarar L2 väl. - Spelet är skapat för att studenter på denna studienivå ska få testa och öva sig på olika slags marknadsföringsanalyser, marknadsföringsstrategier, samt marknadsföringsimplementeringar. Det svarar framförallt på L2, men stärker även L1 och L3. - Tre seminarier där spelet och marknadsplanerna diskuterades ersatte det enstaka tillfälle där studenter 2023 fick enskild handledning för sina marknadsplaner. - Betyget för PRO2 ändrades från P/F till A-F.Examination grade
90.3%