Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
VT 2025-61083 ( Startdatum 2025-01-14, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Anna NyquistExaminator
Anna NyquistStudenter
199Kursplan
Kursplan ME1315 ( VT 2024 - )Kurs-PM
Kurs-PM ME1315 VT 2025-61083Obligatorisk inom program
CINEKResultat på kurs
Totalt antal
182
A
48
B
122
C
12
D
0
E
0
FX
0
F
0
2024
VT 2024-60424 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Anna NyquistExaminator
Mana FarshidStudenter
176Kursplan
Kursplan ME1315 ( VT 2024 - )Kurs-PM
Kurs-PM ME1315 VT 2024-60424Obligatorisk inom program
CINEKKursanalys
Kursanalys ME1315: 2024-05-08Förändringar som har införts till den här kursomgången
Den pedagogiska utvecklingen från 2023 till 2024 gällde framförallt Lärandemål 2 och Lärandemål 4 och enligt följande: - Projektarbetet inkluderade ett marknadssimuleringsspel där studenterna i grupper fick starta ett företag till vilket de fick skapa en marknadsplan. Skillnaden mot tidigare år är att studenterna nu inte enbart fick studera ett existerande företag från utsidan, utan fick se marknadsmekanismerna från insidan. Detta motsvarar L2 väl. - Spelet är skapat för att studenter på denna studienivå ska få testa och öva sig på olika slags marknadsföringsanalyser, marknadsföringsstrategier, samt marknadsföringsimplementeringar. Det svarar framförallt på L2, men stärker även L1 och L3. - Tre seminarier där spelet och marknadsplanerna diskuterades ersatte det enstaka tillfälle där studenter 2023 fick enskild handledning för sina marknadsplaner. - Betyget för PRO2 ändrades från P/F till A-F.Examinationsgrad
90.3%