Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2021

Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Gunilla Ölundh Sandström
Examinator
Gunilla Ölundh Sandström
Studenter
26
Obligatorisk inom program
TIPDM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
The change in teaching from HT20 and HT21 is mainly that the project team have been possible to meet and work and also supervision of teams has been performed on Campus.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
96%*

2020

Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Gunilla Ölundh Sandström
Examinator
Gunilla Ölundh Sandström
Studenter
32
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TIPDM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Due to Covid-19 the course had to be run on distance on-line via Zoom. It of course had large impact of how seminars were run and we had to experiment and learn during the course.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
96%*

2019

Autumn 2019-1 ( Start date 26/08/2019, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Gunilla Ölundh Sandström
Examinator
Gunilla Ölundh Sandström
Studenter
42
Obligatorisk inom program
TIPDM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
The grading criteria for the learning objectives was further developed and clarified. The course is also developed to even more include sustainable aspects by introducing workshops and methods taking all layers of sustainability into account to better support students in managing all aspects of sustainability. The course is also co-run with the course MF2089 Challenge Driven Innovation for Sustainable Development. Tools for how students work with the working climate in the teams have been further developed by providing clearer guiding and workshop on how the teams can work with their working environment.
Examinationsgrad
100%