Course development
On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.
2022
VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Valter StrömExaminers
Anders Eliasson, Peter HedströmStudents
9Course syllabus
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo MH1026 Spring 2022-61493Compulsory within programme
CMATDCourse analysis
Course analysis MH1026: 9 May 2022Changes introduced for this course offering
VT22 slapp vi zoom, vilket är ett klart plus. En av labbarna gjordes något mindre omfattande, vilket innebär bättre genomströmning. Vi hade en gästföreläsare vilket uppskattades. Betygssättningen fick en del kritik, vilket innebär att den kommer förändras så det blir lite enklare att få A.Examination grade
0%
2021
VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Valter StrömExaminers
Anders Eliasson, Levente VitosStudents
14Course syllabus
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo MH1026 Spring 2021-61381Compulsory within programme
CMATDCourse analysis
Course analysis MH1026: 27 Apr 2021Changes introduced for this course offering
All undervisning utom laborationerna gavs med zoom. Ett speciellt dokument skapades för att underlätta zoom inlärandet. De flesta zoom sessionerna spelades in och gjordes tillgängliga för studenterna.Examination grade
0%
2020
VT 2020-1 ( Startdatum 2020-01-15, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Valter StrömExaminers
Levente Vitos, Anders EliassonStudents
14*Course syllabus
Course syllabus MH1026 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo MH1026 Spring 2020-60613Compulsory within programme
CMATDCourse analysis
Course analysis MH1026: 18 May 2020Changes introduced for this course offering
Den fundamentala förändringen i årets kurs är rättningen/värderingen i examinationen. Principen som tillämpats är att betyg E ska säkerställa att studenten når en viss lägstanivå. Detta har konkretiserats genom att ställda problem i TEN måste vara *rätt*. Typiskt innebär detta att delvis rätt, 'på god väg' eller grova slarvfel inte kan ge rätt på uppgiften. Vid TEN 13 mars (2020) blev resultatet närmast katastrofalt dåligt (ingen E eller bättre), vilket föranledde en 'omrättning' där mer traditionella kriterier tillämpades. Då blev i alla fall 4 (av 14 nya studenter) godkända: 1 E och 3 D. Årets studenter är knappast mycket sämre än tidigare års. Förklaringen är förmodligen: *Studenterna har inte räknat själva. Det är/har varit notoriskt svårt genom alla år att förmå studenterna att räkna själva. Förslag på förbättring är att göra de obligatoriska inlämninguppgifterna mer lika TEN uppgifterna och att rätta dessa på samma sätt som vid TEN. *TEN uppgifterna var 'nya' och för svåra. Förslag på förbättring är att (i del 1 -standarddelen) göra problemen i TEN betydligt mer oproblematiska, men att bibehålla kravet på att allt måste vara rätt. *Det är för mycket i kursen att hinnas med. Om denna kurs ska utgöra en första del av en progression mot tex ab initio räknande, förefaller det kontraproduktivt att ge avkall på omfattningen av kursinnehållet. Förslag på förbättring är att ge kursen fler poäng och mer lektionstid.Course data has been registered manually
Examination grade
29%*