Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2023
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2022
Hållf. CFATE ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2022-50106Kursanalys: 2023-02-09Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund | 80 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % * | 2 h räknestuga inför varje diagnostisk skrivning (DS). Svar och/eller lösningsförslag till tre tidigare skrivningar publicerade för varje DS. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2023-02-09
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
Hållf. CFATE ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2021-50710Kursanalys: 2022-03-01Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund | 71 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 39.4 % * | Kontinuerlig återkoppling av seminarieuppgifterna. Sker genom seminarierna vid salsundervisning. Använd även "tavla" som det går att skriva på vid live-föreläsningar. Addera 1-2 appendices som beskriver hur man ska redovisa snittstorheter. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2022-03-01
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2020
Hållf. CFATE ( Startdatum 2020-08-24, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2020-50132Kursanalys: 2021-02-23Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Sören Östlund, Bo Alfredsson | 81 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 44.4 % * |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2021-02-23
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
Hållf. CMAST ( Startdatum 2020-08-24, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2020-50161Kursanalys: 2021-03-16Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Carl Dahlberg | Sören Östlund, Bo Alfredsson | 127 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 44 % * | Kursen gavs digitalt pga Covid-19 pandemin. Terminen var otroligt stressig då i princip alla moment i kursen fick göras om. I övrigt har inga förändringar gjorts. Examinationsgraden gäller alla som skrev tentan. Den bör vara betydligt bättre för de 127 förstagångsregistrerade (det är den alltid) men jag orkar inte försöka sortera ut dem i min lista. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2021-03-16
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2019
Hållf. gkT ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2019-50461Kursanalys: 2020-02-11Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 93 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 62.4 % * | 1. Ta fram en mall för projektets tidplan. Generellt är det ett bra verktyg för träningen i att arbeta i projekt. Studenterna upplever svårigheter och en osäkerhet när de i början av projektarbetet ska planera aktiviteter som innehåller fortfarande är obekanta begrepp. 2. Korrekturläs projektbeskrivningen noggrant och speciellt ta bort en del av de kapitel- och aktivitetshänvisningar som kan förvilla läsaren. 3. Betona projektets roll för träning i att lösa problem med ospecifik och t.o.m. otydlig information. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2020-02-11
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
Hållf. gkM ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2019-50489Kursanalys: 2020-02-12Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Carl Dahlberg | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 148 | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 45.3 % * |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2020-02-12
Senaste ändrad
2020-02-12
Kommentar till gjorda ändringar
?
2018
Hållf gkT ( Startdatum 2018-08-27, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2018-50110Kursanalys: 2019-02-01Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 87 * | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 75.9 % * | Den viktigaste aspekten är att få studenterna att jobba kontinuerligt med kursen på ett aktivt sätt. Studenten måste hela tiden själv ifrågasätta sitt lärande. Förstår jag detta? Kan jag lösa enkla problem? Kan jag använda detta i ett lite svårare exempel? En markant förbättring har noterats jämfört med föregående kursomgångar men det kan fortfarande bli bättre. Baserat på kursenkäten och möten med kursnämnden, PA och SNO bör följande aspekter lyftas fram: 1. Inför "klickers" eller liknande i samband med de konceptfrågor som ställs under föreläsningarna. Detta för att få studenterna mer engagerade genom att våga "gissa" på något svarsalternativen. 2. Ta fram en mall för projektets tidplan. Generellt är det ett bra verktyg för träningen i att arbeta i projekt. Studenterna upplever svårigheter och en osäkerhet när de i början av projektarbetet ska tidplanera aktiviteter som innehåller begrepp som fortfarande är obekanta, t.ex. effektivspänning och utmattningsanalys. 3. Korrekturläs projektbeskrivningen noggrant och speciellt ta bort en del av de kapitel- och aktivitetshänvisningar som kan förvilla läsaren. 4. Betona projektets roll för träning i att lösa problem med ospecifik och t.o.m. otydlig information. 5. Undersök möjligheten att eventuellt ge någon form av morot för Scalable Learning aktiviteten. Detta kan eventuellt bli svårt eftersom kursen samläses med andra program som inte använde Scalable Learning. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2019-09-13
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2017
Hållf gkT ( Startdatum 2017-08-28, Svenska )
Kursplan SE1010 ( HT 2016 - VT 2023 )Kurs-PM SE1010 HT 2017-50036Kursanalys: 2018-01-30Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Sören Östlund | Bo Alfredsson, Sören Östlund | 93 * | DIA1 (3,0) P, F LAB1 (0,0) P, F PRO1 (3,0) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 66.7 % * | Den viktigaste aspekten är att få studenterna att jobba kontinuerligt med kursen på ett aktivt sätt. Studenten måste hela tiden själv ifrågasätta sitt lärande. Förstår jag detta? Kan jag lösa enkla problem? Kan jag använda detta i ett lite svårare exempel? En markant förbättring har noterats jämfört med föregående kursomgångar men det kan fortfarande bli bättre. Utökad uppföljning av arbetet och dynamiken i projektgrupperna, speciellt i början när studenterna jobbar med detta på lågfart. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2019-09-13
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering