Studentexpeditioner
Till varje kurs hör en studentexpedition, som du kan vända dig till om du har frågor om kursens administration eller exempelvis vill omregistrera kurs, begära omprövning av betyg eller ansöka om plussning.
Vilken kurs vill du ha hjälp med?
För att du ska få hjälp av rätt studentexpedition behöver du veta vilken kurskod som kursen har.
Sök kurskod (Kurs- och programkatalogen)
Utifrån kurskodens första bokstäver kan du se vilken studentexpedition du ska kontakta för dina frågor.
Kurskod börjar på A
Besök
Vi hanterar alla ärenden digitalt, vilket innebär att vi inte har en studentexpedition som du kan besöka på campus.
Kurskod börjar på B, C, H, K, T
Kurskod börjar på D, E, I
Besök
Vi hanterar alla ärenden digitalt, vilket innebär att vi inte har en studentexpedition som du kan besöka på campus.
Kurskod börjar på F eller siffra
Besök
Vi hanterar alla ärenden digitalt, vilket innebär att vi inte har en studentexpedition som du kan besöka på campus.
Kurskod börjar på L, ME, MH
Kurskod börjar på MF, MG, MJ
Kurskod börjar på HM, HU, ML
Kurskod börjar på SD, SE, SF, SG
Besök
Välkommen till oss på TR8!
Öppettider: Måndag-fredag kl. 10.00-13.00 Besöksadress:
KTH Campus, Teknikringen 8D, Rum 6251 (Google Maps)
Vi erbjuder dig service med bland annat:
Inlämning och uthämtning av hemuppgifter (exempelvis projekt och labbar)
Försäljning av viss kurslitteratur
Kurskod börjar på SH, SI, SK
Besök
Välkommen till oss på Albanova!
Öppettider: Torsdag kl. 10.00-11.00 Besöksadress:
KTH Campus, Albanova, Roslagstullsbacken 21, plan 5 (Google Maps)
Vi erbjuder service med bland annat:
Inlämning och uthämtning av hemuppgifter (exempelvis projekt och labbar)
Kursregistrering (omregistrering samt FFG-registrering vid missad webregistrering)