The content is decided on a case by case basis by the PhD advisor in cooperation with the course coordinator.
FEF3330 Tillämpad plasmafysik, avancerad kurs 5,0 hp
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
After completed course the students should have knowledge of the research results, particular techniques, and applications both broadly in applied plasma physics, and with focus on the subject area of the thesis.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
MSc level mathematics and physics, and preferably EF2270 Applied Plasma Physics or equivalent.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
The literature is decided on a case by case basis. If the student is lacking parts (or all of) the prerequisite course EF2270, this can be included in the curriculum. Examples of suitable literature with different orientation within this wide field are.
- Liebermann, M. A., and Lichtenberg A. J., Principles of plasma discharges and materials processing, John Wiley and Sons, New York, 1994. (Materials science)
- Roth, R., Industrial Plasma Engineering, Volume 2, Applications, Institute of Physic Publishing ltd. (A broad overview of industrial plasma sources)
- Fridman, A., 2004, Plasma Physics and Engineering, Taylor and Francis, 2004.
- C. Grabbe (Editor), Plasma Physics Applied, Transworld Research Network, 2006. (Plasma chemistry including combustion)
- Nezlin, M. V., Physics of Intense Beams in Plasmas, IOP Publishing, Bristol, 1993 (Beams and plasma wave particle accelerators).
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Seminar(s) given by the student, and one final oral exam.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.