Kursen utgörs av fyra inlämningsuppgifter där doktoranden reflekterar över och utvärderar forskningsmetoder inom doktorsprogrammet Teknik och hälsa. Uppgifterna ska utföras i en bestämd ordning efter varandra och göras i egen takt.
FHN3013 Forskningsmetodik inom teknik och hälsa, del 2 3,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FHN3013 (VT 2020–)Information för forskarstuderande om när kursen ges
Kursen ges kontinuerligt efter att kurs FHN3012 är genomförd.
Kontakta examinator / kursansvarig för information.
Innehåll och lärandemål
Kursupplägg
Kursinnehåll
- Analys av relaterad och relevant forskningsprojekt inom eget ämne
- Kritiskt bedömning av egen projektupplägg.
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska doktoranden ha kunskap och förmåga att:
- Bedöma en alternativ metod inom den egna forskningsinriktningen
- Bedöma ett alternativt ämnesområde där den egna metoden är tillämpbar
- Reflektera över nya tillämpningar inom det egna forskningsområdet samt hur forskarsamhället reagerar på detta
- Bedöma den egna metodologin med avseende på ovanstående punkter
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Doktoranden ska ha genomgått kurs FHN3012 Forskningsmetodik inom teknik och hälsa, del 1.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Fyra inlämningsuppgifter.
Övriga krav för slutbetyg
Godkända inlämningsuppgifter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.