- Organizations and organizational effectiveness
- Types and forms of organizational change
- Management of change
- Organizational impacts of IT use
- IT and the design of work
- IT and changing business processes
- IT in business model development
- Organizational transformation with IT
- Mobile computing and applications
- Organizational applications: Customer Relationship Management, Supply Chain Management, and Enterprise Resource Planning
IV2030 Hantering av IT-stödd förändring 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2000
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan IV2030 (HT 2007–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
After the course the student will be able to:
- Explain the need for organizational change and types and forms of organizational change.
- Analyze how to plan, organize and implement the organizational change.
- Identify how IT can assist the organizational transformation.
- Analyze the IT role in design of work, business models development and changing business processes.
The students will have also the opportunity to learn and enhance more their knowledge during their team project work by analyzing different case studies related to information technologies use in organizational change.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Basic knowledge in information systems/information technology.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Main Textbooks:
- Gareth R. Jones, Organisational Theory, Design, and Change, International ed, 5/E, Prentice Hall, 2006
- Keri E. Pearlson, Carol. S. Saunders, Managing and Using Information Systems. A Strategic Approach, 3ed, John Wiley & Sons 2006
- Efraim Turban, Ephraim McLean, James Wetherbe, Information Technology for Management, 5th edition, John Wiley & Sons, 2006
Additional books:
- Jerry N. Luftman, Christine V. Bullen, Donald Liao, Elby Nash, Carl Neumann, Managing the Information Technology Resource: Leadership in the Information Age, Prentice Hall 2004
- Henry C. Lucas, Jr., Information Technology. Strategic Decision Making for Managers, John Wiley & Sons, 2005
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- PRO1 - Projekt, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
The examination of the course consists in individual assignments (3 ECTS) and a team project (4,5 ECTS). The final grade will be based upon the average grade of the individual assignments and the team project (report and presentation).
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.