- Redovisningar av uppgifter i kursens olika seminarier och workshoppar.
- Föreläsningar och inlämningsuppgifter på distans.
- Presentationer med peer review och lärar-feedback.
- Genomförande av "elevator-pitchar" för tekniska innovationer.
- Workshops om presentationstenkik och idéförsäljning.
- Produktion av en personlig digital idéportfölj med utformningsförslag av tekniska varumärken.
I kursen lär du dig att utforma och gestalta intresseväckande kommunikation om teknik, utifrån ett bredare samhällsperspektiv.
Efter fullgjord kurs ska studenten kunna:
- Analysera sambandet mellan varumärkesgestaltning och hur tekniska innovationer uppfattas.
- Beskriva ny teknik ur ett nytto- och samhällsperspektiv.
- Utforma kommunikation om teknik som väcker intresse hos mottagare utan djup teknisk kunskap.
- Utforma kommunikation om teknik som skapar långsiktiga relationer till en vald målgrupp.
- Gestalta identitesskapande kommunikation om teknik.