Isle of Skye

I fredags var det avfärd vid 05.30 för en lååång (4.5 h?) bussresa till Isle of Skye, västkusten av Skottland. Två nätter spenderades på ett hostel vid Portree, en fin liten stad känd bland klättrare. Dagarna var fullspäckade och utöver allt bussresande hann vi med följande: Strathpeffer, Rogie falls, Achnasheen, Strathcorron, Strome Castle, Portree, Old Man o Storr, Lealt Waterfalls, Kilt Rock, Kulmuir, Fairy Glen och Eileen Donan Castle. En lång lista, jag kan knappt hålla koll på vad som var vad.

På lördagen regnade det och Skottland visade ett väder som motsvarade exakt det man tänker sig. Efter 3 h ute i spöregn var vi alla blöta hela vägen in till själen och väl tillbaka i bussen gjorde alla sitt bästa för att försöka torka lite eftersom det fortfarande var 8 h kvar tills vi skulle tillbaka till vårat hostel.

Fredag kväll gick vi till en liten restaurang nära vårt hostel, med fin utsikt över vattnet. En väldigt simpel, förvånansvärt prisvärd, restaurang med god mat och lokal öl. När vi var beredda att gå hem till hostlet igen förvandlades restaurangen från ingenstans till en karaokebar – vi blev extremt förvånade. Kvällen fortsatte och det blev inte många timmars sömn istället.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!