Mina topp 3 pluggcaféer

Hej allihopa,

Tänkte i detta inlägga dela med mig av mina tre favoritcaféer (so far) för att plugga i Ottawa. För att göra det spännande sparar jag ettan till slutet så klart!

3. Ministry of Coffee

Bra internet, god nutellalatte och schyssta bakelser! Även nära universitet och påvägen hem vilket är ett plus så klart. Dock inte lika mysigt/häftigt som nästkommande favoriter…

2. Arlington 5

Fantastiska bakelser och frukost plus lika cool utsida som insida! De säljer även växter i små krukor gjorda av gamla koppar och tekannor vilket är ett plus i kanten. Hade kunnat ta hem toppplaceringen om det inte vore för att de har ett begränsat antal platser så man rekommenderas att bara sitta där en timme… Dock bra sätt att starta pluggandet på!

1.  The Art House Café

Grilled cheese som är otroligt goda, bra med uttag för att ladda datorn och konst från över 100 lokala konstnärer(!). En hyfsat given favorit som passar perfekt för långa pluggpass. Kan inte klaga över att ha detta ställe ca 10 min promenad från hemmet. (De säljer även drinkar på kvällen så kan ju vara en motivation att köra ett extra långt pluggpass:))

4 reaktioner till “Mina topp 3 pluggcaféer”

1. Hej
    Hur gör man med mobilabonnemang i Canada? Ska plugga 1 år och min mobil är låst några månader till hos en operatör och jag åker om tre veckor
    Kan man hyra mobil med abonnemang eller kontantkort?

2. Hej Madeleine!

Jag skaffade ett nytt simkort här vilket var gratis hos vissa leverantörer (jag använder Freedom Mobile vilket funkat bra så kan rekommendera), sen köpte jag till ett abonnemang utan bindningstid. Generellt är det mycket dyrare med mobilabonnemang här och jag betalar i slutändan ca 250 kr/mån för 1.5 GB och fria samtal/sms (i jämförelse med 100 kr för 6 GB hemma…). Det funkar för mig som mest lyssnar på Spotify när jag inte är vid ngt ställe som har wifi, också skönt att få ett kanadensiskt nummer då det behövs i vissa sammanhang (typ beställa hem saker).

Vet tyvärr inget om att hyra mobil, men om du kan ta ut ditt simkort från mobilen antar jag att ovanstånde funkar? Om inte kanske man kan köpa en mobil billigt från Facebook marketplace eller kijiji.ca som är stort här (som blocket). När jag sökte på ”rent mobile canada” kommer det upp några alternativ, men verkar inte vara så billigt.

Hoppas detta var till lite hjälp och hoppas du får det kul i Kanada!

Allt gott,
    Jonna

3. Tack för svar. Mobilen är inte låst så behöver ingen ny mobil.
    En annan panikfråga. Ska skaffa en sjukförsäkring i Canada som Skolan rekommenderar. Guard.nu. Man skulle få rabatt genom skolan som är stängd under påsken. Jag åker på onsdag 20 april och har glömt fixa tidigare. Kan du rekomendera nåt Canadensiskt försäkringsbolag som har sjukförsäkring för ungdom bara 1 år?

4. Hej Madeleine! Jag köpte en sjukförsäkring som skolan ”tvingade” en att köpa som heter UHIP, den finns dock bara i Ontario så osäker på om det hjälper dig. Har i övrigt inte koll på andra försökringar, dock så bör din hemförsäkring i Sverige gälla de första 40-45 dagarna du är utomlands (dubbelkolla vad som gäller för dig) så förhoppningsvis är det lugnt om du inte lyckas fixa innan!

Kommentarer är stängda.