Boende; roomies och mitt rum

Som nämnt i tidigare inlägg bor jag med 4 andra tjejer. Vi är 2 från Sverige, 2 från Tyskland och en från Frankrike. Att bo tillsammans har fungerat väldigt bra. Jag kommer lyckligtvis bra överens med mina roomies, även om vi inte har blivit supernära. Vi hittar på saker lite då och då, äter middag tillsammans eller ser en film men vi umgås inte jättemycket ”utanför” korridoren utan där har vi alla egna vänner. Något som jag tycker är väldigt skönt är att det är tydligt att vi alla tycker om varandra men att vi ändå är i behov av egentid, och det är okej att inte äta middag tillsammans utan gå och sätta sig på sitt rum framför Netflix, om man känner att det är det man behöver!

Jag tror jag kommer sakna mina roomies när jag åker tillbaka till Sverige. Det är roligt att alltid ha vänner nära och kunna äta middag eller bara gå och handla eller gå till tvättstugan tillsammans!

Mitt lilla rum har en förvånansvärt stor (och stenhård) säng, ett skrivbord, en tavla man kan sätta upp saker på och en hylla samt en garderob. Jag har som tidigare nämnt också ett eget badrum, med toalett, handfat och dusch. Jag är så glad att jag valde att ha eget badrum! Bifogar en bild på mitt skrivbord, denna bild togs under första veckan så har fått det lite mer personligt och hemtrevligt nu!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!