24 timmars bibliotek

Det finns ett ställe i bibblan som heter Learning commons. Detta ställe är öppet 24 timmar om dygnet.

24. Timmar. Om dygnet.

Vad tror ni händer när en massa studenter på ett tekniskt universitet gör när de har en hel våning i bibliotek med mysiga stolar och heltäckande mattor och soffor som är tillgängligt 24/7? De sover där såklart.

Fick ha min första upplevelse av hur det var att utnyttja denna 24/7 pluggplats. Satt med ett gäng i ett grupprum. Vi höll varandra sällskap och käbblade när vi behövde prata av oss. När klockan kvart i två var vi hungriga och gick några våningar ner i Universitetet där ett 7-11 fanns öppet 24/7 också. Blev perfekt. Köpte lite dim sum man värmde i mikrovågsugnen och vi tog oss en paus från pluggandet.

Senare gick vi tillbaka till grupprummet och fortsatte som vanligt.

Vid 3:30 drog jag mig tillbaks till elevhemmet där min rumskompis gått och lagt sig för länge sen. Jag tror vi båda höll med om att man hellre sover i sin riktiga säng än att sova på biblioteket.