Haggis pie and whisky

Igår var vi på en gammal pub, Prince of Wales, där vi åt middag. Eftersom utbytet börjar närma sig sitt slut försöker vi beta av någon slags bucketlist och givetvis måste man provat haggis pie. Åt det på puben och det var jättegott! Tyckte det kändes som en lasagne med potatismos istället för pasta och med brunsås vid sidan av.

Sedan gick vi till The Grill, ett supergammalt whiskyställe som från utsidan inte ser ut att vara mycket för världen men när man väl kommer in är det högt i tak, vackra flaskor uppradade och kunnig personal som berättade både det ena och andra.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!