Första skoldagen

Det grönskar fortfarande, nu är det mellan 12-24 grader — ungefär 20 mitt på dagen. Idag var första föreläsningen, jag har fortfarande inte gjort klart mitt schema helt. Jag ska läsa kurser från både Medical Biotechnology och Pharmaceutical Medicine så det blir lite pussel med schemat. Imorse bestämde jag mig för att ta en promenad men framöver blir det cykel, nu när jag vet vart jag ska. Det är en ganska lagom promenad som tar 37 minuter, eller ungefär 20 minuter om man cyklar. De kurser jag ser fram mest emot är Stem Cell Biology och The Biology of Ageing. Sen tänkte jag också lägga till en kurs om läkemedelsutveckling och någon ytterligare inom bioteknik. Från början tänkte jag också läsa en kurs med mer programmering, men i och med att skolorna är spridda i staden kan det bli lite långt att gå mellan föreläsningarna — så jag håller mig till bioteknik.

Medicinsk bioteknik 5:e året, Università di Padova i norra Italien.