Hur firar man kanelbullens dag i Valencia?

¡Hola mis subscriptores!

I tisdags hade vi kanelbullens dag i Sverige och jag tycker om Kanelbullar väldigt mycket, så när min familj var förbi så bakade dom en hel plåt med läckerheter. Kommer att älska dom i en evighet för gesten.

I Spanien kallas det för rollo de canela, precis som engelskans cinnamon roll. Men lite annan kuriosa är att det råder samtidigt taco dagen vilket uppmärksammandes i Spanien med att Taco Bell erbjöd gratis tacos på självaste dagen och under de kommande dagarna kunde kan köpa tacos för 1 euro styck. Jag gick inte själv dit, men jag fick höra senare från kompisar i skolan att det var tydligen lång kö till Taco Bell under hela dagen.

I alla fall så har jag nu ett halvt dussin kanelbullar i frysen som jag kommer kunna värma på när jag får hemlängtan. Vilket jag tror att alla som är på utbyte gör någon gång och då kan det vara bra att man kan ta till sig något som simpelt som en bulle som ett plåster på såret.

Med min familj här i Valencia kunde vi tillsammans avnjuta dessa underbara kanelbullar med en kopp kaffe. Det är så jag firade kanelbullens dag i Valencia.

¡Ciao!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!