Snabbvisit i Nara

Hej!

Då Nara ligger supernära Osaka passade vi på att åka förbi där över dagen.

I Nara ligger templet Todai-ji som innehåller ’The Great Buddha Hall’ och hundratals rådjur vandrar fritt över bilvägar och runt i staden. Jag rekommenderar att du gör upp ett schema av vad du vill se och bestämmer din rutt för det är lätt att bara promenera runt och inte märka att timmarna springer iväg.

Förutom att mata rådjur, besöka templet och vandra runt så köpte vi begagnade haoris och drack en god kaffe på Pépés som var ett supermysigt ställe med franskt tema.

Sedan åkte jag tillbaka till Osaka och tog Shinkansen hem till Tokyo medan Anna åkte till Kyoto och hängde vidare med norrmännen.

Shinkansen är supersmidigt, du är i Tokyo på 3,5 h men det kostar ca 1000 kr för enkel resa.. Jag kände dock att det var värt att få komma hem så absolut värt pengarna.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.