Representerar KTH i Valencia

¡Hola!

I torsdags fick utbytesstudenter som går på UPV möjligheten att representera sina respektive universitet under en utbytesdag för ETSII-fakultetens studenter. Detta är väldigt likt KTH global, men i en mindre skala för just den här fakulteten.

På plats fanns representanter från bland annat Norge, Finland, Schweiz, Mexico, Frankrike, Tyskland, etc. Så det var kul att se så många nationaliteter samlade på samma plats 🙂

Vi hade förberett scannbara länkar till relevant information på KTH:s hemsida, satt upp svenska flaggan och KTH:s logga på väggen, samt förberett en liten tävling.

Roligt var det också att vi tre som representerade KTH var mina rumskamrater och jag. Så det var verkligen en tid av bondande och roliga konversationer.

Jag hoppas på att få göra något liknande i framtiden. Speciellt kul var det för att jag fick höra från flera som studerar här på KTH att många spanjorer känner till KTH och det finns en del som gärna vill studera i Sverige. Vissa verkar tycka att det är lockande med ”det svenska tänket”, vad nu det betyder.

Dom från ETSII som var på utbytesdagen kunde få förtur när dom skulle söka sitt utbyte om dom var intresserade och ställde frågor till oss som representerade våra skolor. Om dom var det, så skulle vi ge dom en stämpel och hade dom tre stämplar så räckte det för få den här fördelen.

För oss som representerade fick vi en frukostbuffé (kakor, apelsinjuice och kaffe) samt lovade en högskolepoäng om vi var med. Dessutom skulle vi skicka in en video var där vi pratade om vår skola i en minut.

För er som kommer ner hit i framtiden kan jag varmt rekommendera att göra detta. Det var både kul att vara i en internationell miljö, samt att kunna få ge tillbaka till hela utbytessystemet.

¡Ciao!

Glada att representera KTH i Valencia.
Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!