Jag läser på National University of Singapore

Helloo!

Nu har skolan dragit igång och i Lördags hade vi våran första lektion. På NOC programmet är kurserna redan satta och man läser tre kurser på  National University of Singapore (NUS). Vi har endast en kurs som har lektioner på plats och den heter New Venture Creation. Det är en kurs inom entreprenörskap, där man redan första lektionen blir placerad i en grupp och tillsammans får man komma på en helt egen idé. Den innovationen arbetar man med under hela kursen och i slutet får man göra en stor presentation. Den första lektionen tyckte jag var väldigt rolig och då menar jag det. Läraren var passionerad och berättade roliga historier om sig själv, vilket fick en att vilja hänga med. Här är det viktigt med närvaro och att delta aktivt på lektionerna. Vi fick göra en liten presentation under första lektionen.

NUS campus är stor och det finns shuttle buses som tar en till de olika byggnaderna. Jag läser på NUS Business school som har en helt egen byggnad.

Central Library

Shuttle bus