Ansökan för KTH-NOC 2024 är öppen!

Hej allihopa,

Nu är ansökan för KTH-NOC 2024 öppen. Jag rekommenderar alla som har tänkt söka att göra det. Hittills har det varit en av de bästa upplevelserna för mig. Jag har arbetat, studerat och även gjort saker på min fritid. Jag tror att den vanligaste frågan när det gäller KTH-NOC är om man har någon fritid eller om man bara jobbar och pluggar hela tiden. För mig har det inte varit för mycket, men det gäller att planera i förväg.

Första gången jag hörde om NOC var på KTH Global som är en årlig utbytes mässa. Jag gick mitt första år och redan då kände jag att det var något jag skulle kunna göra i mina kommande år. Dels på grund av möjligheten att åka just till Singapore och att kunna få ta del av en ny kultur. Singapore är ett innovativt och tropiskt land, vilket jag ville uppleva. Dessutom är jag intresserad av entreprenörskap och jag ville inte missa möjligheten att arbeta på ett startup företag utomlands.

Ett tips inför utbytet är att först ta reda på vad man vill få ut av sitt utbyte och därefter hitta ett land som passar ens egna preferenser bäst. Detta underlättar när man ska gå på utbytesmässan; där man kan få svar på alla sina funderingar. Om du är en person som har intresse för entreprenörskap, vill uppleva en helt ny arbetskultur samt studera i Singapore, så tycker jag att NOC är en bra möjlighet för dig.

Du kan hitta ansökan till KTH-NOC 2024 här: https://www.kth.se/student/studier/utlandsstudier/kth-noc-singapore-1.60626

// Sabina