Resan och första intryck

Hejsan svejsan!

Igår gjorde jag min enorma resa mellan Arlanda och Trondheim. Det gick väldigt smidigt, själva flygresan är endast ~90 minuter, men det tog väl ungefär 5-6 h från det att jag lämnade min lägenhet till att jag anlände till mitt nya boende i Trondheim. Jag bor i ett så kallat bofellesskap, vilket är ett form av kollektiv där man delar kök och badrum med andra personer.  Jag har aldrig bott på detta sättet förut, men jag är övertygad om att det kommer gå fint! De två personerna jag bor med verkar för det mesta hålla sig för sig själva, vilket det såklart finns både för- och nackdelar med.

När jag anlände igår så gjorde jag den obligatoriska visiten till IKEA, som ligger gångavstånd från mitt boende. Kommer även vara tvungen att undersöka om de gör lika goda köttbullar där som vi gör i Sverige!
Kvällen slutade med att jag mötte upp en ny bekant från KTH som också ska studera vid NTNU, och vi hamnade på en student-pub med riktigt bra drag! Vi hängde med många norska studenter och språket var verkligen inget problem, vilket var väldigt skönt!

Summera summarum är att jag ser väldigt mycket fram emot mitt utbyte här i Trondheim! Den internationella mottagningen börjar imorgon och förhoppningsvis får jag känna mer av studentlivet som staden har att erbjuda!

Jag vid nya terminal 5 på Arlanda. Lägg gärna märke till att jag har regnjackan i högsta hugg.
Jag på väg hem från IKEA i regn. Lägg gärna märke till avsaknad av regnjacka. Rookie mistake.
Området Solsiden. Hittade tyvärr inte Ove Sundberg 🙁
Baren Circus i centrala Trondheim. Många studenter från NTNU som flockas till Trondheims billigaste öl för 55 NOK.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!