Över halvvägs in i utbytet – lite vemodigt

Nu har jag officiellt passerat halvvägs av tiden på mitt utbyte, och det är lite blandade känslor kring detta. Det är såklart rätt skönt att få komma hem till sitt normala liv i Stockholm där ens nära och kära finns, och där jag äntligen får min lägenhet tillbaka; men det är ju också väldigt tråkigt att man relativt snart ska lämna Norge.

Jag har än så länge lärt känna både andra människor, men också mig själv bättre, och det är lite vemodigt att allt ska bli normalt igen. Kommer ju sakna alla jag lärt känna här, jag kommer sakna studentlivet här i Trondheim och jag kommer sakna den norska naturen. Vad som är tröstande är att mina vänner jag lärt känna här bara kommer vara ett telefonsamtal bort, och det är en anledning för mig att resa mer i Europa! Några av mina vänner är ju också från Stockholm, så de kommer man fortfarande kunna träffa mycket.

I skrivande stund är det 56 dagar kvar till min hemfärd till Stockholm, och jag ska ta vara på alla dessa dagar!

Något jag inte kommer sakna är de norska priserna! Bankkontot tar verkligen stryk varje månad!

Trevlig bild på mina kompisar när vi är på restaurang, något orelaterat till texten.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!