Sista dagarna av festivalen UKA!

Som jag nämnt lite tidigare i bloggen har festivalen Uka varit igång sedan 5 oktober, och nu kommer den sluta på söndag 29 oktober. Jag har varit en av de >2000 volontärerna som jobbat på festivalen så att det blev så bra som möjligt. Det har verkligen varit riktigt kul dessa veckorna. Både att lära känna en massa av de andra volontärerna med massa interna sociala event, men också att vara med och delta på själva festivalen! Om jag hade vetat hur stort Uka var, hade jag nog köpt biljett till fler evenemang än vad jag gjorde.

Det ska dock bli lite skönt att inte längre behöva volontärjobba längre och bara kunna fokusera på skolan och umgås med mina vänner. Det kommer även fortsätta vara sociala event med alla volontärer, så det ska bli riktigt kul! På söndag är det en riktigt stor avslutningsfest; jag ska göra mitt bästa för att överleva detta!

Eftersom att Uka endast arrangeras vartannat år så är nästa festival 2026. Om du är i Trondheim då, rekommenderar jag starkt att du går på så mycket som möjligt av festivalen!

Riktig god festival-korv med riktigt trevliga kompisar
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!