Sista föreläsningar klara – låt tentaperioden börja

I veckan har jag haft mina sista föreläsningar på NTNU. Vad som är lite märkligt är att detta var kanske mina sista föreläsningar någonsin på universitet eftersom att jag tar min examen till sommaren… Hur sjukt är inte det? :O

Hursomhelst, nu när föreläsningarna är över kan tentaplugget börja på riktigt. Något som är annorlunda mellan NTNU och KTH är att tentaperioden här är riktigt lång! Jag har inte min första tenta förens 29 november, och efter det har jag minst en vecka mellan tentorna. Man får alltså mycket tid att lägga på sina studier, vilket jag såklart tycker är skönt. En annan sak som är annorlunda med NTNU jämfört med KTH är att gränsen för godkänt är endast 40% här, vilket jag tycker känns lågt. Jag har tre stycken tentor, men jag är inte särskilt orolig. Jag har varit med om värre, och jag planerar inte misslyckas med mina sista tentor någonsin!

Jag tänker att jag ska påbörja mitt tentaplugg nästa vecka, och försöka ta lite välförtjänad vila 😉

NTNU medans vinterkylan kryper sig närmare.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!