Studentorganisationer på NTNU – Något för alla!

NTNU är väldigt känt för sitt aktiva studentliv. Det uttrycker sig inte endast i fest och kalas (det är dock väldigt mycket festande hehe), men även i alla olika studentorganisationer och det finns något för alla!

Oavsett vad man är intresserad av så finns det någon organisation för dig. Vill du testa bergsvandring, kayaking, volleyboll, jiu-jitsu, tennis eller någon annan sport? Det finns på NTNU! Om man skaffar ett gymkort genom SiT för 1200 kr/ 6 månader, får man gratis möjlighet att gå med i alla sport-organisationer. Mycket bra deal tycker jag! Alla sporter går under NTNUi, som är organisationen för alla idrotter.

Det finns organisationer för approximativt allt. Musik, ljud/ljus, ingenjörer utan gränser, idealistiska grupper osv. ALLT! Jag tror att om man har ett intresse, oavsett om man är van utövare eller vill prova på, så tror jag att detta är ett bra sätt att lära känna folk!

Jag personligen är inte med i någon organisation; istället jobbade jag som volontär på festivalen UKA. Jag tycker att det räckte, och jag fick tillräckligt mycket socialt så att det räcker och blir över!

Jag och Jan som är på fest för UKA-volontärer. Så här kul kan DU ha det om du går med i studentorganisationer i Trondheim!
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!