Course development
AK2055 Theory of Science and Research Methodology for Teachers 4.0 credits
On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.
2025
Course analysis not published
2024
HT 2024-50050 ( Startdatum 2024-10-28, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Jesper JerkertExaminers
Jesper JerkertStudents
29Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2024-50050Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 13 Mar 2025Changes introduced for this course offering
Den största förändringen som infördes HT24 var en ny kontrollskrivning som omfattade begrepp, som genomfördes i slutet sv läsperioden, och som kunde medföra tillgodoräknande av en uppgift på den skriftliga salstentan.Examination grade
79.3%
2023
HT 2023-50259 ( Startdatum 2023-10-30, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Jesper JerkertExaminers
Jesper JerkertStudents
38Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2023-50259Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 7 Mar 2024Changes introduced for this course offering
Salstentamen istället för hemtentamen prövades. Det fungerade tillfredsställande.Examination grade
73.7%
2022
HT 2022-1 ( Startdatum 2022-10-31, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Jesper JerkertExaminers
Jesper JerkertStudents
32Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2022-50104Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 6 Mar 2023Changes introduced for this course offering
Föreläsningsstoffet förkortades något, och alla föreläsningspresentationer var nu på svenska.Examination grade
90.6%
2021
HT 2021-1 ( Startdatum 2021-11-01, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Jesper JerkertExaminers
Jesper JerkertStudents
37Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2021-50329Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 23 Feb 2022Changes introduced for this course offering
Förändring av flipped classroom-sessioner föreslogs i kursanalysen HT20, men genomfördes inte HT21 eftersom flipped classroom istället utgick till förmån för lektioner. Se kursanalysen för detaljer.Course data has been registered manually
Examination grade
81.1%*
2020
HT 2020-1 ( Startdatum 2020-10-26, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Henrik LundvallExaminers
Jesper JerkertStudents
29Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2020-50021Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 17 Feb 2021Changes introduced for this course offering
No information insertedExamination grade
0%
2019
HT 2019-1 ( Startdatum 2019-10-28, Svenska )
Changes planned for the next course offering
No information inserted
Coordinator
Jesper JerkertExaminers
Jesper JerkertStudents
39Course syllabus
Course syllabus AK2055 ( Autumn 2019 - )Course memo
Course memo AK2055 Autumn 2019-50318Compulsory within programme
CLGYMCourse analysis
Course analysis AK2055: 7 Feb 2020Changes introduced for this course offering
* Målrelaterade betygskriterier infördes, vilket krävde en föregående omformulering av kursmålen. * För att kunna använda de målrelaterade betygskriterierna infördes nivåindelade uppgifter på hemskrivningen. * Den huvudsakliga kursboken utökades, vilket gjorde att ett kompletterande kompendium, som hade använts under några år, kunde utgå som kurslitteratur. * Seminarierna omarbetades så att de ensamma kunde examinera kursmål 3, medan hemskrivningen koncentrerades till att examinera kursmål 1 och 2.Examination grade
82.1%