Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

ivis24 ( Start date 16 Jan 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Mario Romero Vega
Examinator
Mario Romero Vega
Studenter
43
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Proposed changes for 2025 - Change the reading list. - Create a video of each reading as a lecture. - Change the quiz to allow learning during the quiz. - Do not cover the result of the quiz in lecture time. - Place requirement for basic web development on course Canvas and Kopps page, the official syllabus. - Make the requirements of individual learning and the grading criteria of the personal interview clearer and structurally aligned. - Provide two opportunities to acquire the basic skills of web development - An official list of online tutorials - A voluntary workshop - Marko Petrovic takes the lead on the workshop Structure of the workshop - List of activities - List of resources. - Alessandro Iop will prepare and deliver a lecture on the future of visualization - 2 45-minute segments. - Implement a scheduling mechanism to allow people to attend ⅔ of the presentations during proposal and Hello World Demos. The final presentation remains mandatory at 100%. - We would like to create a mechanism where every offer is implemented. We will think about this mechanism. - Implement a visualization to track ILOs as an aggregation of assignments.
Examinationsgrad
0%

2023

ivis ( Start date 17 Jan 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Mario Romero Vega
Examinator
Mario Romero Vega
Studenter
50
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Regarding the journals, rather than producing journals we could schedule short Zoom-calls with the individual students and conduct short interviews/let them make a mini presentation. We make sure to steer focus away from formalities but make sure they answer the same questions we would like them to have considered with the journals. (A student having prepared screenshots and/or github pages, trello boards etc; gives the assignment points)
Examinationsgrad
98%

2022

ivis22 ( Start date 18/01/2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Mario Romero Vega
Examinator
Mario Romero Vega
Studenter
44
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Re-structure the lectures to give more time to visual perception. Redesign the tests to give the students more time and have more questions that are stable. For example, for the tests where students use online visualizations, we can’t use live data. Re-introduce external offers for final projects. Re-define first project to be individual. We introduce a voluntary tutorial of D3.
Examinationsgrad
97.7%

2021

ivis21 ( Start date 18/01/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Mario Romero Vega
Examinator
Mario Romero Vega
Studenter
44
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
We reduced individual projects from 2 to 1, hitting the workload target. Lectures online through zoom and recorded. Replaced spreadsheet documentation of learning with learning journal. Positive feedback. Temporarily removed industrial partners due to COVID19. Returning next year with more and better structure.
Examinationsgrad
90.9%