Skip to main content
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.

2024

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2023

HT 2023-50820 ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2021 - )Course memo ED1110 Autumn 2023-50820Course analysis: 21 Nov 2023
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti

Lorenzo Frassinetti

102

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

67.6 % *

Viktiga ändringar från HT 2022: (1) examen förlängt till 5 timmar (men svårighetsgrad och antal problem som 2022). Det fungerade bra (2) inga anteckningar tillåtna i den individuella uppgiften. Det fungerade bra.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

21 Nov 2023

Last time changed

No changes since first published.

2022

CELTE, CENMI ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2021 - )Course memo ED1110 Autumn 2022-50682Course analysis: 13 Nov 2022
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti

Lorenzo Frassinetti

95

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

0 %

Individuell uppgift ger poäng och det är inte bara godkänt/underkänt. Vi har spelat in och laddat upp på duk korta handledningar med specifika problem som ska hjälpa eleverna att vara väl förberedda för övningarna i kontinuerlig examination. Planen är att lägga till ytterligare tutorials varje år.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

13 Nov 2022

Last time changed

No changes since first published.

2021

CELTE, CENMI ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2021 - )Course memo ED1110 HT 2021-50840Course analysis: 24 Nov 2021
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

91 *

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

68.1 % *

Hybridundervsining. Studenterna kan delta i kursen i närvaro eller på distans via zoom. Vi spelar in alla föreläsningar och övningar och laddar dem upp i canvas. Notationsfel i hemuppgifterna: poängavdraget ligger bara inom varje övning. Hemuppgifter: vi har förbättrat alla uppgifterna.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

24 Nov 2021

Last time changed

24 Nov 2021

Comments to changes in course data or course analysis after publishing

revised "summarize changes"

2020

CELTE/CENMI ( Startdatum 2020-08-24, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2019 - Spring 2021 )Course memo ED1110 HT 2020-51248Course analysis: 1 Dec 2020
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

95

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

66.3 %

Tenta: från 3h till 4h (förra året det fanns inte mycket tid för den avancerade uppgiften). Hemuppgifter: Vi har avlägsnat referenser till boken. Vi har ändrat namnet från ”räknestuga” till ”lektion”. Förra året planerade några studenter att inte följa ”räknestugan” eftersom ”räknestuga” inte betecknar obligatorisk undervisning. Men i räknestugan ingår en indviduell uppgift.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

1 Dec 2020

Last time changed

1 Dec 2020

Comments to changes in course data or course analysis after publishing

added "Summarize changes"

2019

CELTE/CENMI ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2019 - Spring 2021 )Course memo ED1110 HT 2019-50814Course analysis: 14 Jan 2020
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Jan Scheffel, Lorenzo Frassinetti

Jan Scheffel, Lorenzo Frassinetti

97 *

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

73 % *

• Kursen är nu anpassad så att studenter blir godkända om alla lärandemål uppfylls. Se Kurs-PM för detaljer. • Vi använder en ny lärobok som vi har skrivit (”Vektoranalys”, Frassinetti/Scheffel, Liber) • Tiden för gruppuppgifter höjdes från 20 till 25 min (studentönskning 2018). • Ett avsnitt i kursvecka 1 om grundläggande geometri har lagts in. • Vi har lagt in 2 timmar i sista kursveckan där vi visar tenta-liknande uppgifter.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

13 Jan 2020

Last time changed

16 Jan 2020

Comments to changes in course data or course analysis after publishing

.

2018

CELTE/CENMI ( Startdatum 2018-08-27, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2016 - Autumn 2018 )Course memo ED1110 Autumn 2018-51065Course analysis: 24 Jan 2019
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

89 *

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

72 % *

- Vektoralgebra: vi visade mer exempel i kursvecka 1. Mer exempel med integraler av basvektorer och mer exempel med ”blandat” koordinatsystem. Till exempel, beräkna skalär-produkten er·ex. - Det fungerade bra. Det fanns mindre vektoralgebra fel i uppgifterna. - Mer uppgifter i räknestugor. Vi förklarade texten av problem 1 på - Hemuppgift. Det fungerade väldigt bra och i år var studenter inte förvirrad med texted av Problem 1.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

8 Oct 2019

Last time changed

No changes since first published.

2017

HT 2017-1 ( Startdatum 2017-08-28, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2016 - Autumn 2018 )Course memo ED1110 Autumn 2017-50015Course analysis: 24 Jan 2018
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel,

87 *

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

93 % *

- Ändrat tiden för föreläsningar från 3 timmar till 2 + 2 timmar för att tillåta extra diskussion och för hemuppgiftsrättningen. - Minskade tiden för hemuppgiftsrättning till ca 20 min (eller den tid som behövs). - Ändring i betygsystem: nu, bara studenter som kan lösa mest avancerade problemet har fått A. Vi ska använda samma system i 2018.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

8 Oct 2019

Last time changed

No changes since first published.

2016

CELTE, CENMI ( Startdatum 2016-08-29, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2016 - Autumn 2018 )Course memo ED1110 Autumn 2016-50061Course analysis: 24 Jan 2017
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

59 *

TENA (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

91 % *

- Ytterligare två extra timmar med lösning av vektoralgebrauppgifter har adderats till första kursveckan. Detta för att stärka elevernas kompetens inför vektoranalysen. - För att ge bättre feedback förlängdes varje veckas räknestuga med en timme för egenrättning av hemuppgifter (görs med rödpenna; allt annat undanstuvat).

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

8 Oct 2019

Last time changed

No changes since first published.

2015

CELTE ( Startdatum 2015-08-31, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2010 - Spring 2016 )Course memo ED1110 Autumn 2015-50145Course analysis: 24 Jan 2016
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel

70 *

TEN1 (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (0,0) A, B, C, D, E, FX, F

76 % *

- Två extra timmar med vektoralgebra, inklusive praktiska exempel, har adderats till första kursveckan. - En extra uppgift, som behandlar vektor-algebra har adderats till varje hemuppgift. - En test har införts i kursvecka 3 för att ge studenterna feedback på deras utveckling avseende vektornotationer. - Vid introduktionen av varje nytt vektor-analysbegrepp ges praktiskt TET-exempel. - Tentamen har utökats med en uppgift. - Betygsskalan har reviderats.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

8 Oct 2019

Last time changed

No changes since first published.

2014

CELTE ( Startdatum 2014-09-01, Svenska )

Course syllabus ED1110 ( Autumn 2010 - Spring 2016 )Course memo ED1110 Autumn 2014-50873Course analysis: 24 Jan 2015
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel,

Lorenzo Frassinetti, Jan Scheffel,

61 *

TEN1 (4,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (0,0) A, B, C, D, E, FX, F

87 % *

- En timmes inledande introduktion till vektoralgebra ges numera. - För varje delområde inom kursen visas nu på en praktisk tillämpning inom området teoretisk elektroteknik (TET) eftersom studenterna läser en sådan kurs parallellt. - Diskussioner med ansvarig TET-lärare förs för att förbereda väl inför TET-kursen.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

8 Oct 2019

Last time changed

No changes since first published.