Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Spring 2024-60505 ( Start date 18 Mar 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Per Wikman SvahnExaminator
John CantwellStudenter
61Kursplan
Kursplan FAK3127 ( HT 2021 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys FAK3127: 2025-01-24Förändringar som har införts till den här kursomgången
I revised the assignments to make them more focused and consistent, with four questions for each assignment. I revised the questions for all assignments, for example to also include watching video lectures. I changed one of the articles for assignment on the sustainability seminar to a video talk, which presented somewhat contrasting views and enabled a discussion between the two sources for that seminar. I changed the design of the seminars to make it more consistent over the seminars, focused on discussing the four questions the students had prepared answers to.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
2023
Spring 2023-60012 ( Start date 20 Mar 2023, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Per Wikman SvahnExaminator
John CantwellStudenter
62Kursplan
Kursplan FAK3127 ( HT 2021 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys FAK3127: 2024-10-24Förändringar som har införts till den här kursomgången
I significantly redesigned the course to a "flipped learning" design. The fundamental idea of this approach is that the student does most of the work before the scheduled time in class, that the student makes preparatory assignments before the class. The time in class can thereby be devoted to applying the student’s knowledge from the preparations and to enable the conditions for deeper learning (“insights”) during the scheduled time in class. The reason for this change was the previous design was based on lectures and essay works. The lectures works less well online, and received bad reviews from the students. Another reason was that the previous examination of home essays works less well now when generative AI tools make it so easy to write an essay. I have also had good experience of this design from other courses.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
2022
Spring 2022-1 ( Start date 21 Mar 2022, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Per Wikman SvahnExaminator
John CantwellStudenter
58Kursplan
Kursplan FAK3127 ( HT 2021 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys FAK3127: 2023-02-10Förändringar som har införts till den här kursomgången
There was a new teacher giving the sustainable and equality part.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
2021
Kursanalys ej publicerad
2020
Spring 2020-1 ( Start date 16/03/2020, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Per Wikman SvahnExaminator
John CantwellStudenter
48Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys FAK3127: 2021-03-29Förändringar som har införts till den här kursomgången
Kursen använde Canvas aktivt för första gången. Uppdaterade instruktioner för uppsatser och peer-review för Modul 1.Kursdata har registrerats manuellt