Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2022
Autumn 2022-2 ( Start date 29 Aug 2022, English ) , Autumn 2022-1 ( Start date 29 Aug 2022, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail KeramidasExaminator
Michail KeramidasStudenter
12*Obligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys HL2040: 2023-02-01Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
66.7%
2021
Autumn 2021-2 ( Start date 30/08/2021, English ) , Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail KeramidasExaminator
Ola EikenStudenter
13Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtKurs-PM HL2040 HT 2021-51405-50603Obligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys HL2040: 2022-01-21Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
76.9%*
2020
Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail KeramidasExaminator
Ola EikenStudenter
30*Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdKursanalys
Kursanalys HL2040: 2021-01-22Förändringar som har införts till den här kursomgången
Due to the COVID-19 pandemic, the course was transformed into a blended format. Thus, the lectures and seminars were performed via zoom, whereas the demos were performed on-site. Based on students' feedback from last year (autumn 2019), we aimed to improve the provision of formative feedback. To address this, we included on Canvas: (i) short quizzes; a separate quiz for each teaching block. Each quiz consisted of 10 multiple choice questions. The quizzes were non time-limited, non-graded, and instant feedback, as well as the correct answer was provided. (ii) discussion forums, which were dedicated to each teaching block.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
84%*