Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2022

Autumn 2022-2 ( Start date 29 Aug 2022, English ) , Autumn 2022-1 ( Start date 29 Aug 2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail Keramidas
Examinator
Michail Keramidas
Studenter
12*
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagd

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
66.7%

2021

Autumn 2021-2 ( Start date 30/08/2021, English ) , Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail Keramidas
Examinator
Ola Eiken
Studenter
13
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtKurs-PM HL2040 HT 2021-51405-50603
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagd

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
76.9%*

2020

Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Michail Keramidas
Examinator
Ola Eiken
Studenter
30*
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Due to the COVID-19 pandemic, the course was transformed into a blended format. Thus, the lectures and seminars were performed via zoom, whereas the demos were performed on-site. Based on students' feedback from last year (autumn 2019), we aimed to improve the provision of formative feedback. To address this, we included on Canvas: (i) short quizzes; a separate quiz for each teaching block. Each quiz consisted of 10 multiple choice questions. The quizzes were non time-limited, non-graded, and instant feedback, as well as the correct answer was provided. (ii) discussion forums, which were dedicated to each teaching block.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
84%*